Min Helg

Måste erkänna att jag njöt av mys-fredag i fredags. I smyg, utan att berätta att jag kallade det för "mys-fredag" för min sambo. Är inte det nya "ordet" han dyrkar mest faktiskt men Å vad skönt att ha en lugn fredag och laga mat och bara sitta vid tvn! :)
Lagade Ädelkyckling.
Hur enkelt som helst, även som bjudmat i långpanna.

Stekt kyckling
Kokt ris
Grädde
Ädelost
Skivade champinjoner

Ris underst, kyckling, ädelostgrädden (värms upp och blandas ihop så att osten smälter) och sist svamparna.
225 grader i 15-20 minuter.
Gott!

Jobb i lördags, städning och en himla trevlig fest :)

I söndags var vi på Älg-middag! Såå gott!!
Vad jag minns har jag inte tidigare smakat älg, men det var en höjdare måste jag säga.


Måndag igår, innebar lite ledighet för mig.
ÄNTLIGEN är mitt omålade köksbord färdigt och nu har vi fått köket som önskat!

Ska lägga in en bild sen när locket på kökssoffan är lagat, är lite bitter eftersom den inte riktigt uppfyllde mina förväntningar förrutom den underbara färgen och priset ;)

Sen bakade jag en citronpaj och tog med till kalkonmiddagen istället för en blomma. :)
Å vilken fantastiskt god middag!

Måste erkänna att jag haft en helt underbar helg, än en gång :)


Tänkte att jag skulle lägga in en bild på en älg men fick ont i magen när jag såg deras ansikten och skulle välja bild så Nix, ingen bild på varken älg eller kalkon :)


Kommentarer
Postat av: Caroline Edvardsson

Prova det på en av dörrarna men det blev inte vitt nog så har köpt en annan färg istället. ses imorgon :) kram!

2010-11-16 @ 23:20:29
URL: http://stylewithpassion.blogg.se/
Postat av: Anna

Det lät enkelt och gott, det måste jag testa göra i helgen;) hoppas allt är bra fina! Pok

2010-11-17 @ 20:21:21
URL: http://mollylykke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0