Apelsintryffel

Igår hittade jag på mitt egna recept på tryffel! :)

250 gr mörk choklad
1 dl grädde
1 tsk honung
1 tsk smör
Valfri smaksättning tex. 1 tsk pepparkakskryddor eller rivet skal från 1 apelsin och lite pressad apelsinsaft.
kakao (jag tog även kanel)

Smält chokladen över vattenbad.
Koka upp grädden och honungen och riv i apelsinskalet ( eller någon annan smaksättning) och pressa i lite saft.
Blanda i grädden i chokladen och rör om.
Häll i en bakplåtspapper-klädd form och låt stå kallt över natten.
Skär i lagom stora bitar efter smak och doppa o kakao (och kanske blandat med kanel, som jag gjorde)

Sååååå Gott!!

Jag gjorde även laktitskolor doppade i choklad med flingsalt på.
Ikväll är det glöggmys med familjen! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0